V rozhovoru s Lenkou Sekerkovou se dozvíte o její nečekané cestě z automobilového průmyslu do světa HR. Začínala jako asistentka a postupně se dopracovala k HR pozici, kde využívá své dřívější zkušenosti. Povídáme si o výzvách a highlightech práce v odvětví lidských zdrojů. Dalším tématem je její strategie při oslovování nových talentů a posvítíme si na význam firemní kultury v MULTIMA a.s., a jak je důležité sladit svůj osobní a pracovní život.

 

Jaká byla tvá profesní cesta před příchodem do MULTIMA a.s.?

Moje cesta do oblasti HR byla celkem nečekaná. Po návratu z mateřské jsem cítila, že potřebuji něco změnit. Celých 16 let jsem pracovala v automobilovém průmyslu, ale s nástupem mateřství a příchodem rodičovství jsem začala hledat cestu, jak lépe skloubit práci a rodinu. Takže jsem se začala orientovat na práci, kde bych mohla být i máma a právě to mě nakonec přivedlo do IT a celkově k HR.

 

Leni řekni nám tvojí cestu k pozici HR manažerky v IT společnosti?

Začínala jsem jako asistentka – vyřizovala jsem běžné věci, byla jsem v úzkém kontaktu s managementem, starala se o správný chod kanceláří a byla od začátku support pro kolegyni z lidských zdrojů. Díky dlouholetému zájmu o HR a odchodu kolegyně jsem se za skvělé podpory kolegů postupem času stala HR manažerkou. Musím říct, že celá půda personálního oddělení mi byla vždycky blízká, nikdy jsem ji nedělala na přímo, ale vždy jsem s tím „koketovala“ i v předchozích zaměstnání a já jsem ráda, že tu možnost mám a že jsem do toho šla naplno.

 

Co tě na práci v HR nejvíce baví naplňuje a hlavně motivuje?

Určitě ta jedinečná příležitost setkávat se s různými lidmi, poznávat jejich příběhy a komunikovat s nimi a mezi nimi. Ráda lidem pomáhám a snažím se je vyslechnout. Každý člověk je opravdu unikátní, má jiné potřeby, motivace, což je neustálá výzva pro mě a tak práce není stereotyp.

 

Můžeš nám nejdříve říct, jaké jsou podle tebe hlavní výzvy v HR v IT sektoru dnes?

V IT sektoru není určitě novinkou to, jakou rychlostí se mění technologie a tím i pracovní trh s kandidáty.  S tím souvisí potřeba neustále reagovat na trendy a změny, což se ale týká i dalších odvětví, protože vše je vzájemně propojené. Stejně tak je důležité reagovat na trh práce, nabídku potencionálních zaměstnanců a jejich požadavky.

 

Prozraď nám, jaké strategie používáš, abys přilákala nové talenty a budoucí kolegy a kolegyně?

Řekla bych, že nemám konkrétně určenou strategii. Za mě je důležité naladit se na vlnu každého jedince. Jinak za mě klíčovou roli hraje určitě dobré jméno společnosti, naše hodnoty a viditelnost firmy na sociálních sítích a tím se to pro všechny více nabízí. Vzpomínám si na zpětnou vazbu od jednoho nově příchozího kolegy, kdy mi nějakou dobu po nástupu sdělil, že mu nejvíce sedl můj osobní přístup při naší komunikaci na LinkedInu i když původně vůbec neměl v úmyslu měnit práci. Myslím si, že to je ten klíč.

Jinak za mě je určitě skvělým a užitečným nástrojem pracovní síť LinkedIn. V MULTIMA a.s., se snažíme o své lidi starat, nabízíme férové podmínky, snaha o vyšší pracovní uspokojení a lepší firemní kulturu, včetně možnosti být sám sebou v práci​. Dáváme šance i studentům, kteří se teprve chystají do pracovního světa, vidíme v nich potenciál a následně si je chceme do budoucna zaměstnat na trvalo.

 

Jakou radu bys dala někomu, kdo chce začít kariéru v HR v IT z tvé pozice a co bys vzkázala všem, kteří stojí na začátku své kariéry v HR? 

Hlavně vydržet, někdy to není jednoduché, pozice personalisty je tak trochu uprostřed mezi všemi ve firmě. Být vytrvalý, nebát se výzev a hlavně být pozitivní, pak jde všechno lépe. Samozřejmě ne všechno je vždy sluníčkové, ale řídím se tím, že bez tmy nepoznáš světlo. Nenechám se strhnout jsem ráda mezi lidmi. Užívám si dny takové, jaké jsou, a to stejně tak platí v práci.

 

Jakou roli hraje firemní kultura ve vaší práci a jak ji pomáháš formovat s kolegy?

Firemní kultura hraje  v MULTIMA a.s. zásadní roli, i to, jak firma působí navenek, naše hodnoty, atmosféra na pracovištích a čemu věříme. Snažím se přispět svou prací do každé této části a pracovat na tom společně s ostatními kolegy. Například máme tradici společných oslav narozenin a svátků, kdy se scházíme v kuchyňce, sdílíme tak pracovní a nepracovní zážitky. V létě pak grilujeme na terase. Celofiremní on-line setkání a jsme nahradili offline setkáním, kdy pravidelně organizujeme snídani s představenstvem, kde se lidé mohou aktivně zapojit a vyjádřit své názory, pobavit se ostatními a společně si užít strávený čas.

 

Leni, jak zvládáš skloubit svůj osobní a pracovní život, máš oblíbené způsoby, jak se uvolnit a nabrat energii mimo práci?

Skloubení osobního a pracovního živote je pro mě důležité a funguje to dobře, za což jsem moc ráda. Samozřejmě si pomáháme celá rodina, není to jen o mně, ale díky této práci ten čas na osobní život mám.

Nejvíce energie mi právě dává syn, taky někdy dost bere, ale to všem… Energii nabírám hlavně ze slunce a sportu, poslouchám podcasty, ráda čtu.  Koupila jsem si běžecký pás, chůze je pro mě daleko přirozenější, pro vyplavení endorfinu.

Lenko, děkujeme za sdílení tvého inspirativního příběhu, rovněž za postřehy ze světa HR v IT. Dozvěděli jsme se od tebe, jak věci ,,chodí za zdmi“ MULTIMA a.s. Tvůj příběh připomíná, jak je důležité najít práci, která nejen vyhovuje karierním cílům, ale také podporuje naši potřebu pro osobní prostor a čas.

Pokud vás zaujala Lenky cesta k HR a chtěli byste se dozvědět více o tom, jak může práce v lidských zdrojích obohatit nejen vaši kariéru, ale i osobní život, neváhejte se obrátit na nás! Připojte se k našemu týmu a společně budeme tvořit příběhy plné úspěchů a osobního růstu. Navštivte naši kariérní stránku a objevte možnosti, které pro vás máme. Těšíme se na vaše příběhy a na to, co společně dokážeme. 

Jsme MULTIMA.