Na našem webu www.keymate.cz jsme se rozhodli využít moderní prvek – webového chatbota. Pro jeho implementaci jsme využili spřízněnou platformu Chetty.ai, která využívá umělé inteligence – konkrétně velkého jazykového modelu ChatGPT k simulaci lidských konverzací. Tento chatbot je navržen tak, aby efektivně komunikoval s uživateli, lépe pochopil jejich potřeby a zlepšil jejich zážitek. Jeho znalosti vycházejí z textů na webu, ze kterých je schopen odpovídat na všechny otázky, které souvisí s obsahem webové stránky.
Např.: „Mohu provozovat Keymate na Linuxu?“ a odpověď: „Ne, Keymate je navržen pro provozování na Windows Serveru nebo v prostředí Microsoft Azure. Pro provozování na Linuxu není podporován.“
Tyto specifické znalosti mohou obsahovat až 10 stran kontextu. Konverzace s chatbotem se tak blíží podobnému zážitku jako chat s reálným člověkem.
Mezi klíčové benefity chatbota patří:
Non-stop zákaznická podpora
- chatbot je na webu spuštěný 24h 7 dní v týdnu a za každých okolostí poskytne uživateli ty nejrelevantnější odpovědi
Udržení zákazníka na webu
- díky chatbotu mají uživatelé možnost „zeptat se“ a získat hledanou informaci okamžitě. Jinak pokud zákazník nenajde na webu požadované informace do 10-20 sekund, web obvykle opustí. Tímto způsobem chatbot pomáhá udržet zákazníky na webu a zvyšuje šance na konverzi.
Zpětná vazba
- platforma navíc nabízí přehled všech realizovaných konverzací, což nám poskytuje cennou zpětnou vazbu. Díky ní je možné zjistit, co zákazníci nejčastěji řeší, což nám umožňuje optimalizovat web tak, aby byl pro uživatele ještě přehlednější
Kromě svých konverzačních schopností, Chetty také disponuje režimem Q&A, který je navržen tak, aby mohl vyhledávat a nalézat relevantní odpovědi na otázky v neomezeně dlouhém textu. Tento režim využívá kombinací technologií vektorových databází, similarity search, embeddings a ChatGPT.
Systém nejprve konvertuje veškerý text převodem na „embeddings“, což jsou reprezentace textu v mnohodimanzionálním prostoru a uloží jej do vektorové databáze. Když uživatel položí otázku, systém tuto otázku také převede na embeddings. Poté, pomocí metody hledání založené na podobnosti (similarity search), identifikuje části textu, kde je nejvyšší pravděpodobnost nalezení odpovědi. Pomocí ChatGPT jsou tyto části textu použity jako kontext pro vygenerování odpovědi.
Kromě webu Keymate, Chetty pomáhá na stránkách různých oborů jako např. e-shop, tatérské studio nebo stěhovací služba. Platforma je provozována jedním z členů našeho AI týmu a je jednodušší variantou složitějších chatbotů, které nasazujeme ve středních a větších společnostech pro podporu jak interní, tak externí komunikace.